...

O recenzie a perechii muzicale – DAC-ul DB1 Boomslang și amplificatorul PB1 Toucan

Conținutul articolului

Sunetul perechii iBasso DB1 Boomslang/PB1 Toucan – midrange confortabil, bas abundent, cu o adâncime bună și o preluare decentă, multă putere pentru a funcționa cu diferite căști. Dezavantajele setului iBasso DB1+PB1 sunt lipsa de mobilitate – aveți nevoie de o sursă de semnal pentru a însoți cele două unități, un Walkman sau un Smartphone. Deci, veți avea trei dispozitive în buzunare – nu prea este un sistem audio pentru stradă. Tandemul iBasso pare mult mai atrăgător ca un dispozitiv semipermanent, ușor de transportat într-o servietă sau rucsac pentru un player, o tabletă sau un laptop și căști de înaltă calitate.

Echipament audio
PB1 Amplificator Toucan

Dispozitive portabile iBasso: DAC-ul DB1 Boomslang și amplificatorul PB1 Toucan

CONSTRUCȚIE

Această recenzie este dedicată la două dispozitive portabile iBasso, unul dintre ele este un convertor digital-analogic

DB1 Boomslang

, Al doilea este un amplificator pentru căști

PB1 Toucan.

Dispozitivele sunt realizate în carcase metalice identice, de buzunar, cântărind 120 de grame convertor și 140 de grame amplificator . Acesta este disponibil în două culori: negru sau argintiu. Ambele dispozitive sunt autonome, ceea ce înseamnă că au baterii încorporate și trebuie doar să fie conectate la priză pentru reîncărcare.

Fiecare dintre ele este complet autonomă, dar o serie de caracteristici de proiectare le fac o pereche ideală: ambele sunt echipate cu etaje analogice echilibrate, iar DAC-ul DB1 are, de asemenea, o ieșire echilibrată care este unică într-o configurație audio portabilă. Șmecheria este că această ieșire este singura și este implementată pe un conector exotic – o priză rotundă, cu șase pini Hirose. Amplificatorul Toucan este echipat cu aceeași intrare, în plus, în kitul nostru cu unitățile era un cablu potrivit.

Dar pentru a conecta Boomslang la altceva decât Toucan, va trebui să căutați un adaptor. Așadar, creatorii i-au condamnat pe „un șarpe” Boomslang și pe „o pasăre” Tukan să fie prieteni, cel puțin în încarnarea lor electronică. Rețineți că în următoarea versiune, în convertorul portabil DB2 actualizat, dezvoltatorii iBasso au eliminat lipsa de „conectivitate” observată prin adăugarea ieșirii Hirose nebalansate comune la o ieșire nebalansată mini-jack de 3,5 mm.

Amplificatoare pentru căști

Deci,

DB1 Boomslang.

Panoul frontal al convertorului are doar un comutator de pornire și ieșirea simetrică Herose menționată mai sus. Pe de altă parte, imaginea este mai veselă: două intrări digitale SPDIF cu conectori coaxiali RCA și optici Toslink și, alături, un port USB care este folosit atât ca intrare de date digitale, cât și ca priză de încărcare. Lucrul plăcut este că linia de alimentare poate fi dezactivată în timpul ascultării, cu un comutator special de pe panoul din spate.

Calea de semnal digital a Boomslang funcționează cu o rezoluție de până la 24 de biți/96 kHz 16 biți/48 kHz prin USB . Circuitul se bazează pe un receptor/convertor USB PCM2906B și un receptor Cirrus Logic CS8614 SPDIF, cu renumitul cip Wolfson WM8740 în conversia digital-analogic. Unitatea de alimentare are o baterie litiu-polimer, care asigură până la 24 de ore de lucru autonom.

DB1 Boomslang DAC

După cum am spus, principalul avantaj al amplificatorului

PB1 Toucan

– circuite echilibrate de la intrare la ieșire. Cu toate acestea, pe lângă mufele echilibrate Hirose, amplificatorul este echipat și cu mufe tradiționale neechilibrate 3.5 mm. Datorită arhitecturii sale, circuitul Toucan are un nivel ridicat de tensiune de ieșire pentru electronicele portabile – 25.2V și o putere solidă de 1.4W sarcină de 32 ohmi . Ca urmare, amplificatorul poate gestiona chiar și căștile de înaltă impedanță cu 300-600 ohmi.

Componentele specializate pentru aplicații audio sunt folosite în amplificator: de exemplu, controlul volumului este realizat cu un potențiometru ALPS, rezistențe și condensatori Vishay în calea semnalului. Pentru o mai bună adaptare a etajului de ieșire la căștile cu impedanță variabilă, PB1 Toucan este echipat cu un comutator de câștig +6/+15dB. Sursa de alimentare utilizează 12.Baterie de 6 volți cu polimeri de litiu.

Echipament audio

EXEMPLU DIN

Puterea de ieșire ridicată pretinsă a PB1 Toucan este evident adevărată: chiar și cu ieșirea single-ended mai puțin sensibilă, amplificatorul poate gestiona căștile Sennheiser HD650 de 300 ohm cu o rezervă suficientă. Aici merită să facem o remarcă: dacă citiți expresia „legănându-se cu o rezervă…” ar trebui să înțelegeți relativitatea ei.

Să spunem că un DAC/amplificator de căști High-End de 4 wați Burson Audio Conductor, care l-a vizitat pe autorul articolului în același timp, dezvăluie resursele dinamice ale sunetului HD650 mult, mult mai mult. Cu toate acestea, costă, de asemenea, mai mult decât o pereche de Boomslang+Toucan în aceleași grade de „mult”. Tukan leagă decent căștile de înaltă impedanță într-o clasă de amplificatoare portabile și plăci de sunet de preț similar, printre care nu toate dispozitivele sunt capabile de această performanță.

Amplificatoare pentru căști

În sunetul tandemului iBasso, o impresie favorabilă a fost făcută de basul solid – cazul în care atât cantitatea, cât și controlul sunt satisfăcute. Odată ce unitatea și ritmul sunt la nivel, se dă drumul imediat la muzică rock și alte genuri energetice. Se poate observa, desigur, o anumită lentoare în mid-bass și rugozitate în relief, dar numai dacă le alegeți și le comparați cu echipamente mai scumpe și, de regulă, staționare: există alte unități de putere seturi de linii – bas diferit.

Gama de frecvențe medii este livrată cu o ușoară, dar confortabilă, atingere de căldură. Detaliile fine și articularea sunt ușor întunecate, dar afișarea timbrurilor de bază păstrează claritatea și sunetul natural. Astfel, temele acustice sunt reproduse în mod natural, vocile sunt clare și muzica are emoție. Partea superioară este îngrijită, deși ar putea fi mai luminoasă.

iBasso

Perechea iBasso este capabilă să construiască o scenă muzicală destul de amplă, cu mai multe trepte de adâncime, dar spațiul muzical, aerisirea și separarea imaginii sunt transmise moderat, imaginea este redată slab.

Comentariile de mai sus se referă la intrările SPDIF ale lui PB1 Boomslang, activitatea convertorului prin USB nu a fost pe placul meu. Și nu este vorba doar de limitările tehnice ale DAC-ului USB în ceea ce privește rata maximă de biți și eșantionarea datelor de intrare în comparație cu SPDIF. Aceleași melodii de pe CD sunt redate diferit pe USB: strângerea dinamică este mai vizibilă la marginile spectrului de frecvență, scena muzicală este formată mai rău, clamând între urechi.

PREȚ

: 7,970 +8,290 Leu.

Amplificatoare pentru căști

REZUMAT

Sunetul perechii iBasso DB1 Boomslang/PB1 Toucan – midrange confortabil, bas abundent, cu o adâncime bună și o preluare decentă, multă putere pentru a funcționa cu diferite căști. Dezavantajele setului iBasso DB1+PB1 sunt lipsa de mobilitate – la urma urmei, cele două dispozitive au nevoie de un fel de sursă de semnal: un player sau un smartphone.

Deci, veți avea trei dispozitive în buzunare – nu prea este un sistem audio pentru stradă. Tandemul iBasso pare mult mai atrăgător ca un dispozitiv semipermanent, ușor de transportat într-o servietă sau rucsac pentru un player, o tabletă sau un laptop și căști de înaltă calitate.

iBasso